Blijf bewegen tijdens je zwangerschap

Je zwangerschap, het is een mooie maar ook, zowel lichamelijk als fysiek, zware tijd. Bewegen tijdens de zwangerschap is erg belangrijk. Zowel voor moeder als voor het kind.

matra

Het is wel belangrijk dat je weet welke sporten je wel kunt uitvoeren en welke sporten je beter kunt vermijden. Als je gewend bent om te sporten, zul je onder andere een stuk langzamer zijn door je veranderende lichaam en sneller vermoeid zijn. Sport je helemaal niet? Dan is de kans groot dat je tijdens je zwangerschap nog minder beweegt. En beweging is erg belangrijk voor je lichaam, ook wanneer je zwanger bent.

Doe aan zwangerschapsbeweging!
Iedere vrouw weet, en iedere moeder zal dit beamen, dat je lichaam veel verandert tijdens de zwangerschap. Zwangerschapsgymnastiek zorgt niet alleen voor beweging maar helpt je voorbereiden op de bevalling. Wandelen, fietsen en zwemmen is goed tot en met de laatste dag van de zwangerschap. Fietsen houdt je lichaam op conditie en je spieren soepel. Met een elektrische fiets maak je het jezelf nog wat makkelijker, omdat de motor in de fiets het fietsen een stuk lichter maakt. Je hebt zelfs elektrische mamafietsen waarbij door de lage instap het op- en afstappen een eitje is, zelfs met een dikke buik.

(te) Fanatiek sporten wordt sowieso afgeraden, ga geen uren per dag in de sportschool trainen met de angst om dik te worden. Je zwangerschap is een prachtige periode, waarbij je lichaam verander. Zorg goed voor je lichaam en geniet van de mooie 9 maanden!

Deel het artikelen met anderen!

Nog geen reacties.

Leave a Reply